Élménytérképem !!!

2018. április 11., szerda

Hőgyészi kirándulás

Hőgyész,
és a letűnő kastélyok
Az első kirándulás a babámmal! Bár azt hittem, hogy igazán már soha nem lesz lehetőség arra, hogy gyerek mellett kiránduljunk. De úgy tűnik, hogy ha nem is nagyban, de kicsiben vannak és lesznek lehetőségek. Az első ilyen kirándulásunk egy kis falu-séta lett. Épp Hőgyészen jártunk, s ha már ott voltunk, időnk is engedte, akkor sétáltunk egyet. Kár lett volna kihagyni, mivel Hőgyész nem csak egy átlagos község. Rendelkezik egy értékes látnivalóval, egy kastéllyal... pontosabban kettővel is!
Úgyhogy fel a kirándulásra.  Babakocsival mentünk egy nagy kört. Időnkre és felettébb meleg időjárásra való tekintettel csak a központban sétáltunk egyet. De hát a legfőbb látnivalók úgyis ott vannak. Szépen lassan sétáltunk egy kört a községben. Erről külön bejegyzésben, sok-sok képpel, KLIKK IDE
A sétánk során elég hamar találkoztam a babakocsizás nehézségeivel. Most értettem meg igazán, hogy milyen kihívást jelent egy rossz járda, vagy ha lépcsővel találkozik az ember, vagy épp hogy mennyire le tudja foglalni az embert az, hogy azt nézi és keresi, hogy merre és hogyan tud akadálytalanul közlekedni, illetve eljutni a kiszemelt célig. Vagy épp el tud-e egyáltalán jutni a kiszemelt célig.
Nagyon érdekes tapasztalat volt ez így számomra.  Úgyhogy mondhatom, hogy teljesen új megvilágításba került maga a kirándulás kivitelezése és megélése. Tán az élményeimben és írásomban is sokkal jobban érezhető lesz, hogy immár más szemmel látom és másképp élem meg az élményeket. Végül is... az életem egy új fejezetbe lépett... Még én magam is kíváncsi vagyok, hogy mi mindent fog még hozni ez az új állapot, ha hoz.
No de vissza a sétánkhoz. Elég hamar eljutottunk a nagy templomhoz. Már csak azért is, mert közel volt. És egy ilyen nagy látnivalót nem lehet elkerülni. Úgyhogy meg is néztük... Külön bejegyzésben láthatod, hogy hogyan jutottunk a templom közelébe, és hogy mit láttunk. KLIKK IDE.
Sétánk második fele szólt a kastély megkereséséről - nem mintha keresni kellett volna, hiszen ott van mindjárt a főút mellett. Úgyhogy hamar meglett. De amilyen könnyű megtalálni, annyira nem is lehet semmit se látni. Még jó hogy nem zöldült ki minden fa... így talán egy picit többet láttunk, mint ami máskor látható. Külön bejegyzésben bővebben a kastélyról, a hőgyészi Apponyi-kastélyról, KLIKK IDE.
És nem csak egy nagy kastély van. Hanem egy picivel odébb, egy kis utcában lapul egy kis kastély is. Szó szerint 'kis'... a mérete is... no meg a neve is.... Kis-kastély, így hívják. Amennyit lehetett megnéztünk. S bár tudtam, hogy elvileg milyen állapotban van, de még így is meglepő volt amit láttunk. Erről csak egy röpke bejegyzés született, KLIKK IDE.
A Kis-kastélytól már visszafelé vezetett a sétánk. S hamar vissza is értünk a kiindulási ponthoz.

Érdekes séta és kirándulás volt. Nem túl hosszú, ami nekünk babával pont jó volt kezdésnek. És azért látnivaló is akadt! Tán lesz majd még hasonló a jövőben... én nagyon remélem!

2 megjegyzés:

  1. Óóó mondtam én, hogy egész más arcát mutatja a világ, ha az ember gyerekkel kirándul :-)

    VálaszTörlés