Élménytérképem !!!

2015. május 29., péntek

Mórahalom - Mini Hungary park

Mini Hungary Park
Szeged felé jártunk és Mórahalmon egész Magyarországot találtunk.
Biztos hallottál már arról, hogy egyes városokban Magyarországi építményekről mini makettek várják az érdeklődőket. No hát én is hallottam! Nem is egyről! Viszont a Mórahalmon található Mini Hungary park egészen véletlenül a szegedi kirándulás tervezéskor szúrt szemet. Hát persze, hogy kíváncsi lettem, és ha már arra jártunk, akkor meg is néztük!
És, hogy milyen is volt? Szeretném megmutatni pár képben Neked, nekem, mindenkinek. Pont azért, hogy Te is legalább annyira várd, hogy személyesen tekinthesd meg, mint ahogy én, miután megláttam a képeket a neten.

Egy újfajta 'élménypark', amit nagyon izgalmasnak, kreatívnak és szépnek tartok.
A cím, ahol keresni kell : 6782 Mórahalom, Móradomb körút 5. DE! Ajánlom mindenki figyelmedbe a park honlapját KLIKK IDE ! Itt megtalálható az elérhetőség, térkép, a jegyárak és sok-sok érdekes információ!
Könnyen megtaláltuk. Nagyon jó helyen fekszik. S bár konkrét parkolót nem láttam, de úgy gondolom, hogy elég széles az út és mellette a leálló, hogy a parkolást kényelmesen meg lehessen oldani. A bejárati épület:
A szükséges hasznos információ. Ezt a honlapon is meg lehet találni.
És amit nem vártam és nem is gondoltam, hogy egy kényelmes, modern bejárati épület fogad minket. Nemcsak hogy kávézni és italozni lehet, hanem modern kijelzők segítik az előzetes ismerkedést, tájékoztatás. Mindjárt 3 is!
Az érintőképernyő kijelzőjét nyomkodva nem csak a makettek 'helyzetrajzát' lehet elemezni, hanem az egy-egy maketthez tartozó információt is meg lehet nézni előre, vagy akár utólag is.
Tán ez volt az ötletadó térkép? Úgy mint nekem az a térkép Mo. várairól? Nem tudhatjuk... és bizony azt sem árulom el, hogy a feltüntetett építmények mind láthatóak-e makettben. Azt bizony Te magadnak kell majd kiderítened... személyesen!
Addig is egy kis ízelítő. A recepciós épületen áthaladva, a belépőjeggyel és a csodálatos intelligens gépi idegenvezetővel a kezünkben el is indultunk, hogy felfedezzük a makett-park szépségét.
Nem tűnt nagynak, de annál kellemesebb sétát biztosító területnek. Én imádom a maketteket. Tudom, hogy mennyi munka, mennyi idő és energia van egy-egy ilyen műalkotásban, ezért nagyra tartom a tervezőjét és megvalósítóját is.
A telefonszerű mindent-tudó szerkezettel a kezünkben már indultunk is.
Az elején még kis épületek,... és némileg ismeretlenek. Már az is jó játéknak tűnt, hogy a kiírást nem nézve vajon hányat tudunk beazonosítani.
Így is tettünk... mentünk, néztünk, tippeltünk vagy éppen tudtuk (mert már jártunk ott). S közben az apró részletek szépségében elmerültünk, vagy éppen a személyre szóló gépi idegenvezetőt hallgattuk.
Majd nagyobb épületek is következtek.

Ezt pl. felismered? Ha nem, akkor irány Mórahalom, hogy megtudd, hogy mi ez.
És ez vajon mi? Ezen még nekem is el kellett gondolkodnom, de aztán feloldásként a táblát választottam és utána leesett a tantusz... de még mekkorát!
És az egyik legszebb, legnagyobb és legcsodálatosabb makett, amit eddig valaha is láttam. Nyilvánvaló, hogy ezt minden magyar felismeri. :)

No de ezt?
Vagy ezt? Ugye milyen hatalmasak?!
Ez viszont annál kevésbé... vagyis nagyon kicsi és mégis itt van! Vajon mivel érdemelte ki ez az egyszerű kis parasztház, hogy a makettje ide kerüljön?!
A továbbiakban pár kép csak úgy.... ohne komment. Ízelítő egy sétából a makett-birodalomban.


És ami elsőre nem feltűnő, de én megsúgom, hogy nem ám összevissza vannak a makettek, hanem egy nagy Magyarország formájú alapon helyezték el, ahol még a folyók és tavak modellezett változata is megtalálható. A séta valóban olyan mintha bejárnád Magyarországot!









(Láthatóan van még hely, úgyhogy én nagyon remélem, hogy a jövőben még számos makett bővíteni fogja a parkot ami most nyitott.)


Hát ez szuper volt!
Olyannyira, hogy vendégkönyvben ennek hangot is kellett adnom!
Remélem, hogy egyszer Te is köszönő és dicsérő szavak sorait hagyod ebben a könyvben.

Remélem tetszett az előzetes. És hogy akkor miért kell elmenni, ha már ennyi képet mutattam?! Mert személyesen teljesen más élmény! Úgy az igazi! Sétálni az alkotások között, megcsodálni őket, találgatni és a történelmi okosságokat füledbe súgó ketyerét nyomkodni és hallgatni azt amit tudni kell, miközben a csodálatos maketteket méricskéled a szemeddel! Csak ajánlani tudom.... mindenkinek! 

Járd meg! Nézd meg! Éld meg Te is!

1 megjegyzés:

  1. Már csak azoknak a neveit szeretném olvasni, akik ezeket a csodálatos maketteket készítették. Meg jó lenne egy pár perces videó a készítésről. Gondolom nem csak én nézném érdeklődve.
    És mért nincsen rendes karbantartás? Pár év és mindenből hulladék lesz, akkor mit lehet majd megmutatni? Hogy volt valamikor itt egy nagyszerű látványosság?

    VálaszTörlés