2013. augusztus 19., hétfő

Lillafüred - Anna-barlang

Lillafüredi kirándulásunk során az Anna-barlangot is megnéztük. Ha már a vízesés megtekintése nem olyan volt mint vártunk, legalább a barlang megtekintése teljes-körű élményt nyújtott.
Lillafüreden elsősorban a vízesést szerettük volna megnézni. Ha még nem láttad azt a bejegyzést, akkor KLIKK IDE és megláthatod, hogy hogyan jutottunk a barlanghoz, no meg hogy mit is láttunk a vízesésből.
Szerencsére a barlangtúra indítására pont jókor értünk oda. A vízesésről készítettem pár képet és már mehetünk is az Anna-barlangba.

Szereztünk belépőjegyet, és már indult is a túravezetés.
Bizony, mert hogy a barlangba csak túravezetővel a megadott időpontokban lehet bemenni.
Erről, a nyitva tartásról és belépő jegyekről bővebben a következő oldalon lehet olvasni, KLIKK IDE.
A csoporttal együtt lelkesen követtük a túravezetőt, és csak néztünk, és néztünk...
Persze jó képeket fény nélkül, egy nem túl jó géppel nem igazán lehet készíteni... nekem sem sikerült.
Igazán szép és minőségi képeket a feljebb említett weboldalon láthatsz.
Ezek inkább nekem emlékek :)
Egy pár képecske csak úgy...

A fokozottan védett Anna-barlang Lillafüreden, Miskolctól 3 km-re nyílik. Bejárata a Palota-szálló alatti Függőkertek aljában, közvetlenül a Szinva-vízesés mellett található. Járatainak hossza 570 m, melyből a bemutatott szakasz hossza 208 m.
A barlang a Szinva forrás vizéből kivált mésztufában keletkezett. Az üregrendszer egyidős a kőzettel, melynek képződése 150.000-200.000 évvel ezelőtt kezdődött, és napjainkban is tart.
Az üreg különlegessége éppen befoglaló kőzetéből és gyönyörű, egyedülálló képződményeiből adódik. Az üregrendszer kialakulása összefügg az Anna-források működésével.
A barlangot 1927-ben építették ki az idegenforgalmi bemutatás céljára. A forrásokat 1953-ban bekapcsolták Miskolc város vízellátásába, ekkor a forrásokat feltáró szakaszokat lefalazták az idegenforgalmi résztől.
Érdekes volt a barlang-túránk.
Érdekes dolgokat láttunk. És milyen jó volt, hogy végig mesélt a túravezető, illetve tudnivalókat osztott meg.

Az Anna-barlang túravezetőnk kíséretében látogatható szakaszai villanyvilágítással ellátottak, utcai öltözetben bejárhatók. A közlekedést korlátok, lépcsők és egyenletes, vízmentesített sétautak segítik. A villanyvilágítás egyaránt elősegíti a biztonságos közlekedést, és a látványos barlangi képződményekben való gyönyörködést.
Jó élmény volt. Aki szereti a természet különleges látnivalóit is megtekinteni, az ne hagyja ki ezt se. Már csak azért sem, mert vízesés és barlang egy helyen... érdemes ide ellátogatni.