2017. március 4., szombat

Pécs - Misinatetőtől a Tubesig, avagy kilátó-túra

Misinatetőtől a Tubesig, avagy kilátó-túra
Nagyon szép derűs, napos, meleg szombati nap volt. Hívogatott a természet, hogy menjünk túrázni egyet. A már megszokott és sokat látott erdők nem csábítottak. Viszont a Pécs feletti erdő és kilátói annál inkább. Kiránduló társam is erre voksolt, úgyhogy mentünk is megnézni, hogy a pécsi Mecsek magaslatain milyen túraútvonalak és kilátók várják a túrázni vágyókat.
Izgalmas kirándulásnak tűnt. Reméltem, hogy az is lesz.
A kiszemelt túra pécsi Mecsek-hegytetőre esett, hogy ott egy könnyedén bejárható túraútvonalon sétáljunk egyet és a kedvelt kilátókat megnézzük. Egyenest a Minisa tetőre mentünk autóval, hogy aznapi kirándulásunkat a TV-toronnyal kezdjük.
A TV-torony mellett parkoltunk le. Így kézenfekvő volt, hogy kirándulásunk első pontja a TV-torony legyen. Így is lett, csak épp nem úgy, ahogy azt én gondoltam. Nézd csak meg a külön bejegyzést - KLIKK IDE.
A TV-torony mellől már látszódott a távolban a másik kilátó is. Nem az a két vékony, de nagyon magas, hanem az a középső kiálló tornyocsak. A terv, hogy oda is eljutunk.
Úgyhogy indultunk is a kijelölt túraútvonalon. A tábláknak és a feltűnően sok embernek köszönhetően hamar egyértelmű lett, hogy merre kell menni.
A sárga sáv  túrajelet követtük.
Ezt az útvonalat jártuk be, lásd sárga szaggatott:
A TV-torony után a túraútvonal még keresztezte az aszfaltos utat.

Gyorsan át is szeltük. Elég sokan túráztak, mert itt a közelben  is sokan parkoltak autójukkal.
Viszont itt mindjárt valami olyan szépet láttunk, amit nem is reméltem. Hóvirágok! Rengeteg hóvirág!
Talán nem egy Alcsúti arborétum, de itt is sok hóvirág volt... ameddig csak a szem ellátott. Meglehet, hogy sokkal nagyobb területen mint máshol.
A múltkori 'sikertelen' keresés után ez most kész meglepetés volt, hogy ennyi hóvirágot láttunk.
Nagyon szép volt. Nem is tudom, hogy mióta nem láttam az erdőben hóvirágot, de talán egy ideje sehol se. Úgyhogy nem győztem csodálni.
De mivel szedni nem lehet, szigorúan tilos, ezért túl sokáig a csodálásuk se tartott. Mentünk is tovább. Tényleg nagyon sokan voltak az erdőben. Mindenki túrázott.... kicsi, nagy, fiatal, öreg, városi, természetbarát... mintha mindenki itt kint akart volna lenni a természetben a mai napon, és pont itt.
Szerencsére a táblák és a jelek nem győzték mutatni az utat. Mivel nem nagyon készültem most sem, ezért jól jött, hogy ilyen jól látható és értelmezhető az útvonal.
Lelkesen mentünk is előre.
És csodáltuk a téli kopszságában tündöklő ébredező természetet.
Amióta először megláttuk a hóvirágokat, azóta mindenhol azt láttunk. Szinte az egész Tubes hegytetőt elárasztották a hóvirágok. Mondom, hogy sokkal nagyobb területen látható, mint máshol.

A túraútvonal vezetett előre. Se keresni, se gondolkodni nem kellett, hogy merre is menjünk.
Úgyhogy nyugodtan nézelődhettünk és kereshettük szemükkel a hóvirágokat.
És akkor elérkeztünk az első nagyobb elágazóig.
Itt kezdődött a Rotáry körút. Míg a középen egyenesen vezető út egyenest a kilátókig visz. Addig jobb és bal irányba a Rotáry körút izgalmas túraútvonalon vezet végig.
Mi most a körút egy részét választottuk. Csak nehogy túl rövid legyen a kilátókhoz vezető út. Úgyhogy bal irányba tértünk le.
Ezen a  jelülésű útvonalon mentünk végig.
Emlékhelyek mellett mentünk el....
... és szép-kilátást nyújtó részeket is találtunk.....

... a szegélyező erdő hol sűrűbb, hol ritkább volt. S mellette hol keskenyebb, hol szélesebb ösvény.
Egy ponton a kilátóra is ráláthattunk.
Ez a Kis-Tubes kilátó.
De oda majd a visszafelé vezető úton megyünk. Egyelőre csak előre, vagy visszafelé vezetett az út. Se fölfelé, se lefelé nem tűnt járhatónak :)
Ahogy haladtunk a Nagy-Tubes kilátót is láthattuk, lentről. Bizony...
...oda még ma fel kell jutnunk.
Egyelőre még könnyűnek tűnt az út.
Útközben nemcsak hóvirágot és egyéb apró virágocskákat láttunk, hanem zöld kis levélkék igyekeztek kibújni a földből. Tán az a pár ember akik szatyrokkal mászkáltak az erdőben nem is hóvirágot szedtek stikában, ha ezt?!? Mert hogy szaglásunknak köszönhetően megállapítottuk, hogy ez nem más, mint a medvehagyma! Már hajtott a medvehagyma. Mondjuk elég kicsi kis levélkék voltak még. Ott ahol szedték, ott tán még ennyi és ekkorák se voltak. Úgyhogy nem véletlen hogy csodálkoztunk, hogy mit is szedtek olyan lelkesen.
Érdekes, hogy nem az erdő ezen részén szedték, pedig itt volt talán a legtöbb és a legsűrűbb. Hóvirág is errefelé már csak nyomokban volt látható.
Majd újabb válaszút elég kerültünk.
Csekkoltuk is, hogy hol lehetünk, illetve, hogy melyik út merre is vezet.
Meredek emelkedőnek megmászásához nem volt kedvünk, úgyhogy a körúton mentünk tovább.
Később is alaposan kielemeztük hogy merre járunk és hogy merre is vezetnek a túrautak (mert itt már volt bőven sok, amik nem győzték keresztezni egymást) és hogy merre is kell mentenünk.

Egészen addig mentünk, amíg a sárga sáv  jelzéssel jelölt kereszteződést el nem értük. Innentől már ezen az úton mentünk visszafelé a kilátó érintésének reményében.
Mintha már emelkedett is volna az út.
Errefelé újra 'hóvirágmezőket' láttunk a fák között.
Az egyre emelkedő út jó jel volt. Megyünk fölfelé a hegygerincre, ahol a kilátóknak is lenniük kell.
Valami piros torony-szerűség már magasodott is. Ha ez az amit a TV-torony mellől is láttunk, akkor jó helyen járunk :)
És ott volt a kilátó is!
A könnyed túrautunk közepetájt értük el a Nagy-Tubes kilátót. Meg is néztük... KLIKK IDE és külön bejegyzésben láthatod, hogy milyen volt a kilátás fentről.
A kilátótól a sárga sáv  jelzésű úton mentünk. Tudtunk, hogy ez egészen a kiinduló pontig vissza fog vezetni.
Medvehagymásból itt is volt bőven.
Az ösvény itt is könnyen járható volt. Szó mi szó... nem sok kihívást tartogatott.
A másik kilátót, a Kis-Tubes kilátót is hamar megtaláltuk.

Érdekes egy kilátó! Ezt mindenképpen kell látnod. Külön bejegyzésben még bővebben, KLIKK IDE.
Az utunk a kis kitérő után újra a fő túraösvényen folytatódott. Tényleg sokan voltak!
Hamar vissza is értünk a Rotáry kört kiinduló pontjához.
A hóvirágokat még egyszer megcsodáltuk...
.... és szinte már ott is voltunk a túrautunk kiindulópontjánál.
Még egy le és még egy föl, és már látni is lehetett a TV-tornyot.
Tényleg könnyed kis túra volt. Viszont annál több látnivaló és kilátás. Kilátóhoz ilyen könnyen még soha nem másztunk fel. Mindig meg kell izzadni a kilátásért. De hogy 3 kilátó is ilyen közel egymáshoz, és hogy egyikért se kellett vért izzadni, max. pénzt.Szóval nagyon kellemes és tartalmas túrát tettünk is a Misina és Tubes hegytetők között.

S tán mert könnyű volt a túra, vagy csak mert most volt lehetőségünk... megkerestük a közelben található bányatavat is. A Karolina Bányatót szerettük volna megnézni. Egy kedves ismerős mondta, hogy nagyon szép látvány és hogy különleges a tó színe. Hát akkor... kalandra fel.
Főképp, hogy nem tudtuk, hogy merre kell igazából menni és azt a bizonyos kilátó-pontot keresni. Egy kis GPS, egy kis térkép, egy kis 'talán arra' érzés... megküzdöttünk azért, hogy megtaláljuk a bányató közelébe vezető utat. De legalább eljutottunk oda. Nézd csak meg a külön bejegyzésben, KLIKK IDE.
Tartalmas kirándulós nap volt. Ha szép idő van, akkor Te is ismerkedj ezzel, vagy hasonló túrahelyekkel.