2016. október 1., szombat

Szentbékkálla - Kőtenger

Egy kora őszi hétvégén a Káli medence környékén tett kirándulásunk egyik legfontosabb és fő állomása a szentbékkállai Kőtenger volt. Már annyit hallottam róla, hogy itt volt az ideje, hogy végre személyesen is megtekintsem.
Szentbékkálla községét hamar megtaláltuk, még GPS sem kellett. De a Kőtengerhez vezető utat már kevésbé. Ennél a kereszteződésnél találtuk az egy-szem táblát. De szegény olyan kicsi volt, vagy csak olyan gyorsan elsuhantunk  mellette, hogy nem tudtuk kellőképp értelmezni és mentünk a községben egy tiszteletkört. Ugyanis itt kellett volna bal kéz irányába lekanyarodnunk. Másodszorra már meg is tettük :)
A hosszú egyenes út csak vitt előre és vitt. Se tábla, se egy jelzés... semmi... csak mentünk és mentünk, remélve, hogy jó irányba megyünk. Biztos, ami biztos megkérdeztünk egy szembe jövő közlekedőt.
S megnyugodva, hogy nem tévedtünk el újra, meg is találtuk a kocsiknak szánt leállót. Legalább is az elsőt, mert mint kiderült, kicsit hátrébb lett volna egy nagyobb is. De nem baj, mert úgy vettük észre, hogy mindenki itt állt meg, és mindenki innen indul megkeresni az óriás sziklát és a hatalmas köveket.
Úgyhogy mi is így tettünk.. elindultunk a jól kitaposott ösvényen.
Fel a dombtetőre, át a már láthatóan méretes köveken... és már ott is voltunk!
Kövek és sziklák amerre csak néztünk. Jóóó nagyok...
... és még nagyobbak!
Egy kis leírás a helyszínről... csak hogy tudjuk, hogy miért is olyan híres ez a pusztán kövekből álló látnivaló. Elvileg olvasható, úgyhogy zoom-zoom, és máris mindent tudni fogsz, amit tudni kell.
Hatalmas sziklatömbök több helyen is voltak, hol jobban kiálltak a földből..
.... hol kevésbé...
... egy helyen pedig nagyon-nagyon. A híres szikla és az Ingókő.
Az ott az a tányér-formájú kő az ingókő. Bár nem látni elsőre, hogy miért. Az aki felmászott rá, tán az sem érzi hogy miért. De én láttam! Láttam, hogy az a kő valóban inog, avagy mozog, ahogyan az emberek járnak rajta. Mint a mérleghinta... hol erre billent egy kicsit, hol arra.
A kilátás kedvéért én is felmásztam... de én az ingókő helyett inkább a biztosat választottam :)
Erre a kiálló szikla csücsökre pedig már csak tényleg a nagyon bátrak és vakmerőek mertek kimenni.
Fentről még jobban látszik, ahogy elterülnek a hatalmas sziklák.
Mindenfelé vannak...
... úgyhogy egy kicsit körbejártuk a környéket.
Valóban, ahogy nevezik... kőtenger. Nem véletlen lett ez a környék neve.
Megtaláltuk a 'madáritatónak' nevezett képződményeket is.

És még több sziklát!

Jó sok van errefelé... úgyhogy van mit körbesétálni és megnézni.
Persze a leghíresebb és leglátványosabb továbbra is az ingókő és sziklája.
Ez az amiért olyan sokan eljönnek ide kirándulni (most is jó sok turista volt, nem is gondoltam volna). Örülök, hogy mi is eltaláltunk ide, és személyesen is láthattuk és megmászhattuk a híres sziklát. Ezen a környéken szinte kötelező látnivaló, úgyhogy ne hagyd ki!