Élménytérképem !!!

2016. május 29., vasárnap

Balatonszentgyörgy - Csillagvár

Csillagvár

Egy Hévíz környékén töltött hétvégénkről hazafelé utazván gondoltam, hogy most vagy soha.... most kellene megnézni azt a Csillagvár nevezetű várat Balatonszentgyörgy községénél... soha nem leszek ennél közelebb hozzá (épp átutazóban voltunk a községen), úgyhogy egy kis kitérőt talán megér.
Mivel mégiscsak egy vár ez a Csillagvár, ezért bíztam a jószerencsénkben, no meg a táblákban, hogy majd mutatják az utat. És anélkül odatalálunk, hogy elő kellene venni a térképet. Balatonszentgyörgyön az első barna táblának mindjárt megörültem, és olyan hűen kezdtük el követni, mint a kutya a sült hús szagát.
Vezetett is minden irányba... kereszteződéseken át... mintha már visszafelé mentünk volna, mint amerre kellett volna.
Éreztem valahol, hogy kerülőbe megyünk, és kellett volna legyen egy rövidebb út is. De a táblákhoz való hűség ezzel jár... kiszolgáltatottság... :) Viszont csak visszaértünk a városba... legalább is valami 'puszta' részéhez.
Nem mondom, hogy olyan nagy baj volt, hogy erre jöttünk, mert így legalább láttunk egy kastély. Méghozzá egy olyan kastélyt, amit nem is szerepelt eddig a listámon. Úgyhogy visszafelé még ezt is megörökítettem, csak hogy egy külön bejegyzésben megemlíthessem :) KLIKK IDE.
Azt megint kiértünk a községből?!? Jó nagy kerülőt mentünk... de itt már csak az számított, hogy végre eljussunk ahhoz a várhoz.
Nagyon más út nem volt, úgyhogy más irányt sem tudtunk volna venni. De szerencsére egy tábla könnyített egyre nyűgösebb gondolatainkon, s mutatta, hogy még mindig jó ez a furcsa irány....
S végül is megérkeztünk. A Battyánypusztától vezető út egyenesen egészen idáig  hozott. Felettébb sok autó volt ott éppen. Meg is lepődtem... egészen addig amíg meg nem láttam, hogy épp családi programnap van, és emiatt van ennyi ember.
Viszont az is meglepett, hogy bár a semmiben van, de nem egy elhagyatott területen álló vár, és még belépőt is kérnek!!! Tény és való, hogy most nem készültem, ezért nem is tudtam. Csak a vár esetleges megtekintésének gondolatát hoztam magammal. És ezt kaptuk... az ott a vár (ami szinte egyáltalán nem közelít a vár formához)... belépőjegy ( bár nem sok, de azért amit láttunk, így utólag nézve... hm...),... csak úgy bármit fényképezni sem lehetett.... és még a nyüzsgő nép is?!? Hmm....
Azért igyekeztünk a lényeget megnézni és a maximumot kihozni ebből a látnivalóból.
A vár mellett egy másik kis épület is állt.
Ebben található a Csillagvár étterem.
Kívül-belül pedig igazi skanzenos kinézete van.


A sok összegyűjtött tárgy megtekintésén kívül nagyon más érdekes itt nem volt, úgyhogy irány a vár. 
Nem tűnt nagynak... és el se tudtam képzelni, hogy ebben az épületben hol lehet annyi kiállítást elhelyezni. De lásd a vár honlapján is említik KLIKK IDE, hogy hány különféle kiállítás található itt. Mi a belépőjeggyel brossurát kaptunk, abból tudtuk.
Ej ha nem épp várnak hívnák... egy nagyobb földesúri parasztháznak is elmenne. S tudjuk, hogy a váraknak, kastélyoknak sokfajta megjelenési formájuk van. No de hogy vár legyen... semmiképp sem az átlagos, az biztos.
Ha szeretnél pár szép képet látni, akkor mindenképp ajánlom figyelmedbe a vár honlapját... lásd 'KLIKK IDE' feljebb. Én most csak azért... hogy lásd, hogy bent is voltunk... 
A panoptikumos kiállítás... több szoba is be volt rendezve. És elég jó, és korhű volt. 
A földszint alatti pinceszinten volt a maci és baba múzeum!
Én megértem az ilyen gyűjteményeket.... én már csak tudom, hogy milyen fránya dolog az a gyűjtőszenvedély.... no de szegény babák...pincében....
És a tetőtérben is... mert az is volt... babamúzeum folyt. köv. Hasonló gyűjteményt már láttam egyszer Hollókőn. Csak ott a mindenféle népviseleti ruhákba bujtatott babák figyeltek a vitrinben.  
Továbbra is azt mondom, hogy nem nagy épület, nem nagy vár... belül sem az. Kívül pedig nem annyira izgalmas, mint ahogy azt sugallják. 
Nem mondom, hogy a kiállítások nem érdekesek. De önmagában nem feltétlen turista vonzó. Ahogy a Csillagvár vár minősítése sem. Ezt jól mutatta az is, hogy szerintem csak helyiek és környékbeliek voltak ott akkor is. De ki tudja...
Ha esetleg a vár történelme is érdekelne... a legbiztosabb, ha azt is a honlapon olvasod el, KLIKK IDE.
Bár az én tetszésemet nem nyerte el. És meglehet hogy soha többet nem is látom. De legalább egyszer engem is erre hozott az utam. És ha már a Balaton környékén jársz... legalább egyszer...

Járd meg! Nézd meg! Éld meg Te is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése