Élménytérképem !!!

2016. május 29., vasárnap

Balatonszentgyörgy - Battyánpusztai kastély

Battyánpusztai kastély
Hévízről hazafelé tartó utunkon a Csillagvárat szerettem volna megnézni. A 'vár'-hoz vezető úton haladva vettük észere, hogy az egyik kereszteződésben mintha valami kastély állna. Visszafelé meg is álltunk, hogy jobban szemügyre vegyük.
A kastélyt ennél a bizonyos kereszteződésnél lehet látni, ahol a Csillagvár felé balra kell kanyarodni.
Meg is álltunk, hogy akkor körülnézünk.
De hamar egyértelmű lett, hogy itt se múzeum, de gazda, se látnivaló nem fogad... csak a lakat a kapun. Vagyis nem lehetett bemenni. :(
Csak így... kerítésen keresztül lehetett megtekinteni. 
Még jó, hogy a fényképezőnek a kerítés nem akadály :) De így is max.  'rácsmentes' kép születhetett.
Túl sok információt sem lehet találni erről a kastélyról... a legtöbbet a Wikipédia szolgáltatta... de az is csak ennyi: 
Festetics Tasziló az 1800-as évek végén Sváb Sándor gazdatisztnek adta hosszúlejáratú bérbe - itteni birtokát, aki 1891-ben urasági lakot, a ma is meglévő eklektikus stílusú, "L" alaprajzú, földszintes, tornyos kastélyt építette, melyhez ősfás park is tartozik. A battyánpusztai kastélyt és a hozzá kapcsolódó uradalmi épületeket 1945-ben államosították. Itt működött a Balatoni Nádgazdasági Vállalat, illetve a Dunántúli Nádgazdaság battyánpusztai telephelye, melyben az építkezéseknél használt nádszövetet és nádpadlót gyártották.
Így hát nem volt mit tenni... egy klikk jobbra, egy klikk balra... egy (vagy több :)) rólam is....

És már mentem volna, amikor észre vettem, hogy lovak kíváncsiskodnak, és jönnek előrefelé a kertben. Meg is lepődtem... akkor annyira csak nem elhagyatott a kastély... a lovakat gondozni kell.
De nem akartam a lovakkal túlzottan bratyizni, még lehet hogy kijött volna valaki az épületből, hogy mit keresek én ott.
Egy utolsó kép és pillantás... és már mentünk is.
Mivel nem tervezzük, hogy a Csillagvárba (ha még nem láttad a bejegyzést, akkor KLIKK IDE) valaha is visszatérünk, ezért ezt a kastélyt is szerintem most láttam először és utoljára. De nem ám ez elveszi a kedvedet a felfedezéstől.... 

Járd meg! Nézd meg! Éld meg Te is!

3 megjegyzés:

  1. Kedves Olvasók!
    Bocsánat az elírásokért ! Javítottam! Tudod... a bejegyzések sebtében íródnak, fáradtan, esti órákban... hogy minél előbb látható legyen a bejegyzés. :)

    VálaszTörlés
  2. Üdvözlöm! Mi a mai nap folyamán bejutottunk és a másik oldalról is meg tudtuk nézni a kastélyt közelről. Gyönyörű!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Olvasóm! Ezt jó volt olvasni! Örülök, hogy akkor ez még egy megtekinthető kastély. Köszönöm, hogy megosztotta velem s velünk az információt! Üdvözlet, Kinga

      Törlés