Élménytérképem !!!

2016. április 2., szombat

Szép Ilonka kilátó 2016

Szép Ilonka kilátó - 2016
Óbányai hétvégénken, a nagy egész napos túra során útba ejtettük a Szép Ilonka kilátót is. Öröm az ürömben... a kilátó meglett, a kilátás viszont kevésbé.
Óbányai hosszú-hétvégi túránk során - ha még nem olvastad volna az élménybeszámolót, akkor KLIKK IDE - több kilátót is megkerestünk, ezek közül az egyik a Szent Ilonka kilátó volt.
Ahogy a legtöbb kilátóhoz, ehhez is emelkedőt kellett megmászni. Nem is akármilyent! A fenti linken keresztül láthatod azt is, hogy jutottunk el idáig. Itt már majdnem a célnál voltunk, s az egyre szebb kilátás ellenére se volt őszinte a mosolyom.
De amikor végre megláttuk a kilátót! Az utolsó méterek mégiscsak könnyebben mentek.
Az utolsó pár méterek, és ott a kilátó!
Hogy hogy örültem, hogy felértünk!
Amíg meg nem láttam közelebbről. Hát mi ez? Valami hiányzik! Csigalépcső a semmibe! Sajnos a kilátó már nem az eredeti állapotában pompázott... hiányzott a teljes teteje!!! Pont az a rész, ami a kilátó lényege és szíve...  ahonnan a kilátást élvezni lehet. Egy kicsit elszomorodtunk. A hegyre felmásztunk, de nem volt kilátó amit megmásszunk. :(
2001-ben épült kilátó. Scholtz Péter erdőmérnök tervei alapján készítette Iljin Petár ácsmester... Csodálatosan élvezhető innen a Réka-völgyi panoráma. A Skóciai Szent Margit túra útvonalán található a kilátó.
Kár, hogy ilyen állapotban volt. Látszódott, hogy instabil a szerkezet, úgyhogy felmászni nem lett volna szerencsés. S bizony... így nem is volt olyan nagy értelme megmászni a meredek hegyoldalt. Kicsit olyan volt, mint amikor az ügyes kutya az igyekezete ellenére nem kapja meg a jutalomfalatot.
Pedig biztos nagyon szép lett volna a kilátás... onnan fentről, ami nem volt. Így hát csak a fák között tudtunk átnézi.
S ha így is ilyen szép... milyen lehetett volna felülről.
S bár a kilátó alsó részéről próbálkoztunk....
A látvány láthatóan nem is közelített az igazi kilátós élményhez.
Csak a fényképező volt képes leküzdeni a kilátást akadályozó tényezőket - egy irányban... a többi neki is felejtős volt.
Hát.... kilátóban voltunk is, meg nem is. Láttunk is, meg nem is.
2016 tavaszán a kilátó ilyen formában és élményekkel fogadott minket. 
Úgyhogy mindenki jól gondolja meg, hogy felmászik-e ezért ide, vagy sem. De ha Neked is már csak ez az egy kilátó hiányzik a gyűjteményedből....

Járd meg! Nézd meg! Éld meg Te is!

4 megjegyzés:

  1. Szia! Most jártunk a kilátónál és felújították, megint fel lehet menni. Szép a kilátás, sőt, szarvasbőgést is hallottunk onnan (fényes nappal). Ha megint a Mecsekben jártok, érdemes útba ejteni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! De jó ilyen jó híreket hallani ! Köszönöm, hogy megosztottad ezt a blogomban! Én már egészen leírtam ezt a kilátót, és meglehet, hogy ha nem írod meg ezt a pozitív hírt, akkor soha többet nem is gondoltam volna arra, hogy arrafelé túrázzunk. De így! Remélem, hogy lesz majd még lehetőségem arrafelé járni és megnézni. Köszönöm! Üdv. Kinga

      Törlés
    2. Szia! Én többször megpróbáltam ezt a kilátót megkeresni, de valahogy sehogysem találom. A "közelében egy helyet tudok biztosra, hogy hol van, az a Réka kunyhó és az Antal kép". Kérhetnék segítséget esetleg? Túrista útvonalakat annyira nem ismerem, de pl. autóval is akár egy darabig hogy jutok el és onnan gyalog merre? Köszönöm, ha kapok választ
      Timea

      Törlés
    3. Szia Timicia!
      Szívesen segítek, ha tudok... bár már nagyon rég volt nekem is. Ahogy visszanéztem irományom azt olvastam ki emlékeimből azért van mit gyalogolni. Sajna azok alapján amit írtál nem tudok segíteni, így most nem is tudom, hogy azok merre lennének. Viszont a térkép mindig nagy segítség,...én mai napig a https://terkep.turistautak.hu/ oldalt használom/használnám. Egyszerű és nagyszerű és ha van okosteló+net akkor akár erdőben online is segítségre lehet. Ha úgy nem, akkor úgy ahogy azt régen csináltam,...az előbbi oldalon megkerestem és lefényképeztem, és úgy volt a telón. Nagyon-nagyon régen még ki is nyomtattam és úgy volt egy hordozható mini-térképem... persze mindig csak arról a kis helyről ahol épp túráztunk.
      Ahogy így most megint megnéztem... hát elég jól be kell menni az erdővidékre. És nem is látom hogy autóval hogyan lehetne közelebb menni. Mintha ott Zengővárkony mellett lenne egy út, ami lehet hogy autózható, de street-view azt mutatja, hogy az le van zárva, magánút.
      Úgyhogy inkább akkor Óbánya felől... ott lehet parkolni és akár több irányból is el lehet indulni.
      Ezt a térkép-segítség-képemet láttad már? :
      https://4.bp.blogspot.com/-zcC7YPzULfs/Vwy2bxSfDYI/AAAAAAAAlN8/Kr6V4XX5w78rbCFaIXTW-yCBzqui61nXg/s1600/2016_04_02_%25C3%2593b%25C3%25A1nya_t%25C3%25BArat%25C3%25A9rk%25C3%25A9p.jpg
      Nagyjából mutatja, hogy hol van, a fent említett térképből másoltam és arra rajzoltam rá, hogy milyen úton mentünk. Ezt is és az oda vezető útról a leírást/élménybeszámolót egy másik bejegyzésben (az egész napos nagy túra - http://magyarkaland.blogspot.com/2016/04/obanyai-nagytura-es-kilatok.html ) találod. Talán az sokat segítene, persze csak ha azt járnátok be ti is. A leírásban a jelzéseket is említem, szerintem a térképpel együtt meg tudnád te is találni azt az útvonalat ami elvezetne oda és szívesen bejárnád. Remélem, hogy tudtam segíteni. Ha mégsem, vagy kérdésed lenne, akkor írj nyugodtan. Üdv. Kinga

      Törlés