2015. augusztus 9., vasárnap

Velencei-tó hosszú-hétvége

Velencei-tó kempingezős hosszú-hétvége

Egy pihenős hétvége számomra és új útitársam számára is. Felmerült a gondolat, hogy elmehetnénk valamerre, ha már jó idő van. Jött is az ötlet részemről, hogy mi lenne ha kipróbálnánk a sátrazást, csak hogy tudjuk, hogy új kirándulós társamnak hogy tetszik. Mégiscsak jó, ha tudom, hogy a jövőben ilyen jellegű kirándulás szóba jöhet-e vagy sem. Elsőre viszont nem volt ötletem, hogy hova lenne értelme két éjszakára elmenni. De azt egyszer csak megláttam... s mondtam, hogy a Velencei-tónál igazából még nem jártam. Fürödni is lehet és szerintem sátrazni is, és még látnivaló is van a környéken. Úgyhogy már tervbe is vettük.

1. nap
Egy kicsit későn indultunk, még egy késői ebéd is belefért a péntekbe, és mentünk is egyenest a Velencei-tóhoz. Megint én vezettem :) a kóros utazási bajomra való tekintettel. Elég hamar fel is értünk. Ez most nem olyan volt mint anyával, nem az én kocsimmal mentünk, útközben nem álltunk meg, nem nézelődtünk, mindjárt a célállomásra mentünk, és immár nem anyával sátraztam. Minden tekintetben más volt, új volt... ahogy az élmények is.
Még sötétedés előtt felértünk. Szálláshelyünknek a Park Strand Kempinget választottuk Gárdonyban.Úgy gondoltuk, hogy itt talán nincsenek távolságok. A kemping érdekes volt. A használható helyek tekintetében, a becsekkolás és az előre fizetés tekintetében is. Elég sokáig tartott becsekkolni, aminek nem nagyon örültünk. Még én sem éltem ilyet, hogy ennyi ideig tartana egy kempingbe becsekkolni, no meg hogy előre kell fizetni. De ez van. Mondtam is Szabolcsnak, hogy minden kemping más és más, minden tekintetben. Így lehet az, hogy mindig egy kicsit új és más minden kemping.
Miután nagy nehezen bebocsátást nyertünk a helyfoglalás sem ment egyszerűen. Elsőre nem igazán találtunk szimpi helyet. Mondtam is, hogy miket kell figyelni,.. és hogy ez már csak ilyen, de jól meg kell választani a helyet ha nem csak egy éjszakát tölt ott az ember. Az égiek viszont velük voltak, mert az első körbenézéskor még foglalt hely a becsekkolás után már felszabadult és így egy egész jó helyünk lett. A sátor állítást most még én csináltam ( a lényegi részét), talán kicsit zokon is vette Szabolcs, de mondtam azért, hogy legközelebb tudja, hogy hogyan kell. :)
Mire minden szükségeset kipakoltunk addigra már a nap is lemenőben volt. Körülnéztünk, hogy milyen a kemping területe, és milyen lehetőségek vannak, és még azt is, hogy milyen a lakókocsis rész (azért az egy fokkal jobban nézett ki, mint a kempingplacc). Majd szembesültünk a rengeteg pókkal a vizesblokkban. Egy kisebb sokkot kaptam! Hát nem tudtam bemenni se pisilni, se fürdeni, se semmi. :) Úgyhogy gyanútlanul csak-csak a lakókocsis rész felé húzott a lábunk ilyen helyzetekben. De azért nem volt olyan rossz ez a kemping, főleg, hogy saját strandja is van. Nézd csak meg az összképet, KLIKK IDE.
Az esti órák kellemesen teltek... iszogattunk, ...vacsiztunk,... tűrtük a szúnyogok csípéseit,... és egy kis éjszakai fürdőzés!

2. nap
Az éjszaka nagyon meleg volt (a nyár már csak ilyen), így az alvás sem volt pihentető. Tényleg nagyon meleg volt! De kempingezésnél addig döglik az ember ameddig csak akar. :) Legalább is ha tud. De elég hamar keltünk így is. Kényelmes reggeli készülődés... még a reggeli mártózás a tóban is belefért, s némi elmélkedés után meg is indultunk, hogy lássunk is valamit.
Elmentünk Dinnyésre megnézni a várparkot. A neten láttam még korábban, és tervben isvolt, hogy egyszer majd megnézem. Most jött el az az idő. Egy kicsit sokba került a jegy ahhoz képest, hogy se nagy nem volt, se sok látnivaló nem volt, és még épülget a parkocska. De legalább most már ezt is tudom. Amúgy érdekes látnivaló, KLIKK IDE és Te is láthatod, hogy milyen volt.
Szabolcs még egy-két kastély megkeresésében is benne volt. Mert hogy azokból is van jó pár a környéken. Nagyon a kedvemben szeretett volna járni, vagy némileg ő is élvezte, hogy változatos így a nap és a látnivalók tárháza.
Az első kastély - a Beck-kastély - hamar meglett. Érdekes volt az elhelyezkedése. De legalább meg tudtuk nézni. KLIKK IDE és külön bejegyzésben látható.
Szeretem volna, ha több kastélyt is meg tudunk nézni.... listám volt... pontosabban térképem. Időnk is volt... úgyhogy csak menni kellett. Viszont útközben csak eltévedtünk, de így legalább egy negyediket is láttunk, ez volt Kápolnásnyéken a Halász-kastély.
Bár a felújítási munkák miatt nem volt különösebben érdekfeszítő, sőt... nagyon képet sem tudtam készíteni, úgyhogy erről bejegyzés nincs is.
A kis utakon kavargás során csak megtaláltuk a kastélyt amit kerestünk. Ez Velencén a Meszlény-Wenckheim-kastély. Bár belülről nem, de kívülről körbejártuk. KLIKK IDE és többet láthatsz.
És milyen jól tettük, hogy idáig eljöttünk, mert hogy így láthattuk, hogy Velencén homokos fiatalos modern strand várja az érdeklődőket! Ami ráadásul szabad-strand! Igaz, hogy a parkolási díjjal minden mást is beszednek, de ha nem baj, hogy egy kicsi gyalogolni kell, akkor a parkolás ingyenes is lehet. Sétáltunk egyet... felmértük a terepet és még egy kávé is belefért. A látottak alapján pedig el is döntöttük, hogy ide mindenképpen eljövünk sokkal több ideig strandolni. Sajna épp nem volt nálunk fürdőruha, de majd holnap visszajövünk és akkor itt fogunk fürödni.
Szerencsére vagy épp ellenkezőleg az utolsó kiszemelt kastélyt is megtaláltunk. Nem volt egyszerű és egyértelmű a helyzete, mert hogy egy eléggé elzárt, eldugott gizes-gazos területen volt.... és még romos is. - ezt persze nem tudtam, hogy ilyen állapotban van. Nem is tudom, hogy egyáltalán be lehetett-e menni.
A kitaposott nyomok és némi szemét arra utaltak, hogy itt azért mások is jártak/járnak. De nyilvánvaló, hogy ez nem egy kirándulós hely. A pár kép ami készült inkább csak helyzetjelentés értékű... hogy itt bizony a kastély vagy nagyon az enyészeté lesz, vagy nagyon fel lesz újítva... egyelőre ottjártunkkor stagnált. De pár elrettentő kép erejéig... KLIKK IDE.

Majd mentünk is vissza a kempingbe, hogy a ma is napon még ott, illetve valamelyik másik közeli szabad strandon fürödjünk. Így is lett.. vissza... bolt... és már mentünk is az elvileg ingyenes szabad-strandra. Tisztára olyan volt mint a Balaton... csak épp közelebb volt a másik oldal és nem volt olyan végelláthatatlanul hosszú a part.
De maga a part melletti hosszúkás füves strand, ...akárcsak a Balatonon... csak kicsiben. Ez is annyira volt ingyenes mint a másik... a parkolódíjjal szedték be a szükséges pénzt. Szerencsére időben kérdeztünk és már kerestük is a kis-utcákban az ingyenes parkolóhelyet. És lett is!
Mentünk is a jónép közé, hogy akkor mi is ott fürdünk. Főleg, hogy ott nem mélyült olyan hamar a víz és sokáig be lehetett menni. Nem volt rossz. Az árnyékért küzdeni kellett, és sokan is voltak, de azért el lehetett viselni.
Egy kis fürdés... egy kis pihenés... napozás nem volt, így is elég piros voltam már :)..... egy kis uzsonna... és hogy mennyire finom lángost ettünk!  Még egy kis fürcsi és utána mentünk is vissza a kempingben, hogy akkor bemegyünk Székesfehérvárra és mozizunk egyet! Bizony így is lett. És hogy mit is néztünk... hát 3D-s is lett, film is lett, a Jurassic park lett. A városban is sétáltunk egy kicsit. Nagyon jó este volt! Pont jó volt. Ahogy az egész nap! Nagyon jó kis nap volt!
Késő este még megnéztük, hogy mi az a karaoke buli alig pár méterre odébb, ahonnan az a hamis éneklés jött. Egy másik helyről meg dübörgő zene jött. Azt is megnéztük. És ott volt egy billiárd asztal is :)
Izgalmas este volt, és fárasztó. Sajna a bulizos környezet miatt hajnal kettő előtt nem aludtunk. Úgyhogy a kempingek ilyen szempontból is mérlegelendők.

3. nap
A második éjszaka még rosszabb volt mint az előző. No de nem a sátor meg a meleg miatt. Hanem mert az újdonsült részeg fiatal szomszédok nem nagyon akartak éjszaka aludni és képesek voltak a fáról száraz faágat rángatni, ami úgy hangzott mintha valaki a sátrunkra akarna valamit zúdítani, vagy éppen felégetné azt. A hülyék, félálomban és idegességemben kimásztam és be is szóltam nekik, de csak tovább kínozták a fát. Úgyhogy nem volt valami nyugodalmas éjszakánk.
Reggel pedig reggeli után már ment is a pakolás. A terv az volt, hogy ma elmegyünk megint arra a tök jó és modern velencei strandra, ahol előző nap jártunk, de fürödni nem tudtunk. Így is lett, és bár még többen voltak mint előző nap, de nagyon jó volt! És még csónakáztunk is! Az valami felemelő élmény volt! Utána egy kis ebéd..... majd még egy kis fürdőzés és tovább is álltunk. Ha még többet szeretnél látni, akkor KLIKK IDE.
Fantasztikus élmény volt! Fantasztikus ez a velencei strand!
Után a terv az volt, hogy megkerüljük a Velencei tavat északról, közben ha találunk egy másik strandot, akkor csobbanunk még egyet és úgy megyünk majd haza. Szinte még el se hagytuk Velencét már is találtunk egy szép nagy strandot, ahova be is mentünk. Bár belépős volt... de nem volt rossz., még a mély-víz ellenére sem (itt még hamarabb mélyült a víz). Sőőőt! ... a belépőért cserébe figyeltek is az extrákra. KLIKK IDE és láthatod, hogy milyen volt.
És ott végre matracoztunk is. Nagyon jó volt... csak úgy ott feküdni a vízen. Hamar el is telt a délután és már mentünk is haza. Annak ellenére, hogy most nem én vezettem elég jól voltam és gond nélkül hazaértünk.
Nagyon szupi volt ez a hétvége! Sok élményben volt részünk. Örülnék, ha még sok ilyen lenne a jövőben!