Élménytérképem !!!

2015. július 12., vasárnap

Hévízi hosszúhétvége

Hévízi hosszú-hétvége
Az 'új korszak hajnalán'.... spontán és gyorsan jött kirándulás az új útitársam oldalán. Az első olyan többnapos kirándulás, amit nem napokig szerveztem, és igazából nem is én szerveztem. Az úti-cél fix volt - irány Hévíz - minden más jött magától. S bár ez a kirándulás kettőnkről szólt, mégis sok új élménnyel lettem gazdagabb.
És miért ne írnám már akkor meg, hogy mi minden élményben volt részem.... főleg, hogy olyan jó volt!

1. nap - Péntek


Szokásomhoz híven az időben való elindulás nem ment. Bár későn értünk oda ahhoz, hogy tegyünk és lássunk valami komolyabbat, de legalább a szállásunkat kényelmesen el tudtuk foglalni. Ahogy írtam, most még a szállást sem én intéztem. Hát szó mi szó jobb is volt, mint amit én szoktam nézni és foglalni. :)
Ugye milyen jól néz ki? És nem csak kívülről, hanem belülről is nagyon jó volt. KLIKK IDE és még többet láthatsz.
Egy nagyon jókedvű recepciós férfi  fogadott minket. Nagyon érdekes volt, mint aki beszívott volna egy kicsit. Tán ezért, tán másért, de jókedvében két szobát is mutatott nekünk. Már csak választanunk kellett, és hát persze, hogy a jobbikat választottuk. :)
Miután elfoglaltuk a szállást elmentünk vacsizni. A szállodai kuponhoz, amit a Szabolcs bizniszelt le, tartozott egy vacsora-kupon is. Úgyhogy este felkerestük az éttermet. Jó volt a hely, igazi magyaros étterem. Bár a hegedű-kornyikálást nem mindig viseltem/tük könnyen, viszont az étel annál finomabb volt! De még milyen finom!
Azután mi másra is vágyna az ember.... mint egy jó nagy alvásra és sok-sok pihenésre. Ilyen szép szállodában ki ne pihenne jól. Csak hogy nem a szállodán és a szép szobán múlik.... ohh nem ám... hanem a szomszédokon! A szomszédos szobán megszálló vendégek elég érdekesen értelmezték, hogy mire való az éjszaka. Felettébb zavaró volt, hogy a szomszédnak hajnal 2 és 3 között kellett fürdenie.. egyfolytában!! Nem 5 perc, nem 10 perc, de még nem is 20.... és egyfolytában folyt a víz, amit mindennél jobban lehetett hallani, mivel az ágy melletti fal lehetett közös a szomszéd fürdőszobájával. Mivel én nagyon fáradt voltam ezért el is aludtam valahol félúton, miközben Szabolcs állítólag recepcióra ment, meg dörömbölni a szomszéd ajtaján, nem is egyszer. Szegény.. alig aludhatott...én meg... valamikor elvesztettem a fonalat és kidőltem a fáradságtól.

2.nap -  Szombat


Reggeli ébredés... kicsit nyúzottan, de nagy nehezen lejutottunk reggelizni is.
Nagyon szép reggeliző helyisége van a szállodának, és a svédasztalos reggeli is jó volt, vagy inkább különleges. Értem ez alatt, hogy nem csak a szokásos kaja volt, hanem különleges fűszeres, meleg falatkák mindenféle érdekes alapanyagból. Csak hát ezeket reggel valahogy nem nagyon kívánja az ember. Persze azért bőven volt miből választani.
Reggeli után irány a strand... amiért jöttünk... a Hévízi-tó! Már nagyon kíváncsi voltam, főleg hogy már korábban is terveztem, hogy ide egyszer eljutok. Na de most... végre.... itt Hévízen! A tóban való fürdés szerintem sokaknak álma és vágya.
Ahogy az enyém is. És milyen jó volt!  Nagyon jó! A belépőjegy ára pedig benne volt a szálloda-kuponban! Nagyon jól kifogtuk, a szállást is, az időjárást is.
És hogy milyen a Hévízi -tófürdő?! KLIKK IDE és még több mindent láthatsz és olvashatsz.
Fantasztikus volt a hely, az idő, a víz is. Viszont tudni kell, amit én valahogy nem tudtam, és csak ott a helyszínen tudatosult, hogy a tó vize mindenhol MÉLY! Bizony... sehol se ért le a lábam! És mindenki valamilyen segédeszközzel úszott a tó vizén. Viszont ettől volt más és izgalmas. NAGYON JÓ VOLT! Élveztem minden egyes percét.... nagyon jó volt! Kár hogy csak 3 órás jegyet kaptunk. Maradtunk volna még.
Persze a városban is sétáltunk és nézelődtünk egy kicsit, így némileg Hévízt is felfedeztük... no meg azt a nagy kék templomot! Ha kíváncsi vagy rá, akkor KLIKK IDE!

Visszasétáltunk a szállodába és mentünk is a másik fürdőbe! Délután elmentünk Kehidakustányba, hogy megnézzük, hogy milyen is az a másik híres fürdő.
Közel van Hévízhez, úgyhogy hamar oda is értünk.
Elég jó volt a fürdő, és élménydús! Nem is gondoltam volna! Ha még többet szeretnél látni a fürdőből, akkor KLIKK IDE.

Este Hévízen lementünk a központba, hogy megnézzük, hogy milyen program van. Mert hogy hirdettek valamit. És valóban... zenés est, folklór előadás és sok-sok stand étellel, itallal... úgyhogy ittunk is... ettünk is.. Hm... hogy milyen jó volt.
Nagyon elfáradtunk ezen a napon, és mondanom sem kell, hogy milyen jót aludtunk mindketten, főleg, hogy a szomszédok már vagy elmentek, vagy időben igyekeztek lefürödni. Nyugalom, pihenés és jó nagy alvás.


3.nap - 2015.07.12 - Vasárnap


Ezen a reggelen már pihentebben keltünk. Reggeli közben átbeszéltük az aznapi programot és arra jutottunk, hogy még egyszer bemegyünk a Hévízi fürdőbe. Olyan jó volt, hogy igazából mindketten szerettünk volna még egyszer megmártózni a  vízben és úszkálni egy kicsit. Pakolás után elhagytuk a szállodát és sikerült rávennem Szabolcsot, hogy ne gyalog menjünk a fürdőhöz, hanem keressük meg a másik bejáratot és onnan közelítsük meg a fürdőt. Bizony... több bejárata is van. Második alkalommal is jó volt! És nemcsak hogy jó volt, de nagyon jó volt! Iszapfürdőztünk is! Hogy milyen fantasztikus élmény volt!
Leáztattuk magunkról az iszapot egy kis úszás közben, utána egy kicsit még  fürödtünk, majd fájó szívvel távoztunk a fürdőből és Hévízről is. Ha előbb nem nézted volna meg a linket, akkor KLIKK IDE és nézd csak meg, hogy milyen is a fürdő.
Hazafelé igazából semmi se volt tervben, a sofőrön múlt, hogy merre is megyünk és hogy még mit nézünk meg. Keszthelyre mentünk, és nemcsak hogy sétáltunk egyet a városban, hanem megnéztük azt a templomromot is, amit még a kirándulás előtt otthon néztem. Listás is, rom is... érdekelt is. És bizony... úgy tűnik, hogy akadt idő és érdeklődés az általam már megszokott látnivalók iránt is. Ha kíváncsi vagy a templomromra, akkor KLIKK IDE és még több képet és infót láthatsz.
Szuvenyírt is kaptam, és fagyizva elsétáltunk a kastélyhoz is. Kár, hogy épp felújítás kellős közepén volt, mert nem nyújtott valami felemelő élményt.
Majd irány a Balaton-part, hogy fürödjünk még egyet, ha már olyan jó idő is van, meg még időnk is van. De ha már Fenékpuszta felé mentünk, akkor megnéztük még egy romot! És nem csak egy romot láttunk, hanem kettőt is, és még egy kastélyt is! És mindezt egy rakáson! Hát ez aztán a kánaán! Ha érdekel, hogy milyen kastélyt láttunk akkor KLIKK IDE és ha a romokra is kíváncsi vagy, akkor KLIKK IDE.
Onnan irány a Balaton, szabad strandot kerestünk és találtunk is! No meg Szabolcs ismerősöket... kicsi  a világ. Fürödtünk is, beszélgettünk... a napozás már nem nagyon ment így késő délután. Hévíz után annyira már nem voltam elájulva a balatoni strandtól, és hát szó mi szó a víz sem volt az igazi.... az a sok iszap.... Egy kicsit bővebben KLIKK IDE és láthatod, hogy hol voltunk. Épp elég volt az a kis idő amit ott töltöttünk. Amúgy is ment le a nap és még haza is kellett érni.  Úgyhogy élményekkel teli felkerekedtünk a hazaútra.

Hazafelé meg is tárgyaltuk, hogy milyen volt ez pár nap, és milyen volt így kettesben. Nem a megszokott volt számomra,.... valami új és valami más. Talán lesz még ilyen több is....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése