2015. június 10., szerda

Orosháza - Gyopárosfürdő

Gyopárosfürdő
Alföldi ututnk során úgy éreztem, hogy kihagyhatalan, hogy megnézzük, hogy milyen az a híres nevezetes Gyopárosfürdő. Párórás pihenő erejéig be is néztünk.
Gyopárosfürdő Orosháza mellett szinte külön kis községet alkot.  Eltéveszteni se lehetett volna. És az egyszem út mindjárt a fürdő mellett vezet el. Úgyhogy még a fürdőt sem kellett keresni.

Nagyon kíváncsi voltam, hogy milyen lehet, mert jókat lehetett hallani.
Amint sikerült leparkolni a felettébb kevés parkolóhelyet nyújtó környéken, már mentünk is befelé.
Szép nagy és tágas a recepció.
A belépőjegy árak nem tűntek annyira egetverően vészesnek. Úgyhogy benti medence, kinti medence... befizettünk mind az Élményfürdőre és a Gyógyfürdőbe is. Az árakat, ahogy a nyitva tartást is megtekintheted a fürdő honlapján, KLIKK IDE.
Meglepő módon az öltözők fent voltak az emeleten.

A modern kapukhoz modern órás öltözőszekrény járt. :) Így kell ezt csinálni. Mégis csak ez az egyik legkényelmesebb megoldás.

Gyorsan átöltöztünk, és már mentünk is a medencékhez. A benti részt néztük meg először.
Az a furcsa színű medence volt a gyógyvizes medence. Mintha 'tea-vízzel' töltötték volna fel.
De nagyon jó meleg és kellemes 'tea-vízzel'. Öröm volt benne ázni egy kicsit.
Ezen kívül volt még egy gyerekmedence....

.... és még másik kettő élménymedence. Egy kisebb élménymedence.
Persze ennek a vize már koránt sem volt olyan melegenek mondható.
.... és mögötte egy nagyobb... csúszdával, és az általam eddig látott legnagyobb sodrófolyóval. Nem csak szabályosan körbe ment a vízsodrás a kerek oszlop körül, hanem az egész medence belső oldalán vitt végig. Ezt nevezem én vízsodronynak!
Ja! És a jakuzzit nem is említettem. Bár azért mint tudjuk a legtöbb helyen 'verekedni' kell.
Bár nem tűnt nagynak ez a belső rész, de így hogy 4 medence közül is lehetett választani.
Azért a gyógyvizes volt a favorit.
Kis idő után gondoltuk, hogy a kinti medencéket is megnézzük.

Kint, a nyitott teraszon további kevésbé meleg vizes medencék vártak. Hasonlónak tűntek, mint a benti középső.
Viszont újabb csobbanás helyett inkább megindultunk felfedezni a strand többi részét. Hát milyen szép ez strand! Padok.. virágok...

... nagy füves területek...

... és amitől még szebb az egész fürdő-komplexum... egy tó is van! A fürdőhöz közvetlenül egy tó is tartozik.
Vagyis a fürdő a tó mellett lett kialakítva! A tópartját szépen megcsinálták strandosra, bár a tóban fürödni nem lehet. No de itt strandolni, napozni! Hát milyen királyság!
És még tavirózsák is vannak!
És az a torony! Ez egy kilátó! Sajnos akkor és ott nem mentünk fel a kilátóba. Talán majd legközelebb. Pedig állítólag látni lehet nem csak ezt a tavat, hanem a többit is.
A Panoráma kilátó Orosháza, illetve Gyopárosfürdő egy különleges nevezetessége.
Annál is inkább, mert nem csak a környék természeti és környezeti adottságaiban gyönyörködhetünk, ha felmegyünk a csigalépcsőkön, hanem egyúttal múzeumi élményben is részesülünk.
A földszinti kiállítóterület vázlatosan érinti a terület régészetét, néprajzát – elsősorban a halász-vadász, gyűjtögető, méhész, borász, nád- és gyékénygazdálkodás eszközein keresztül – Gyopárosfürdő hagyományos életének történetét. Az emeleti részeken a látogatókat régi gyopárosi képek fogadják, a korai rézmetszetektől napjainkig.
Csak nyáron, strandszezonban látogatható, előzetes bejelentés alapján.
A kilátó és a tópart mellett további élménymedencéket találtunk. No meg egy csodálatos homokos, tengerparti élményt nyújtó plázst!
Még távolabb is volt egy-egy medence. A másik irányba, amerre nem mentünk további medence lett volna, mint pl. a mélyvizes.

De minket a kilátó melletti fedett gyógyvizes medence érdekelt.
Színe akárcsak a másiké. De sokkal nagyobb volt. És tán még egy kicsit melegebb is. A csend és nyugalom, és a sok zöld növény garantálta a pihenést és relaxációt.
Kicsit megmártoztunk itt, ... egy kicsit ott. Napoztunk is egy kicsit és már mentünk is.

A főépületen keresztül visszataláltunk az öltözökhöz.
Persze nem maradhattam szuvenyír nélkül. Meglepetésmre volt a recepció mellett egy tekerőke.

Nekem nagyon tetszett a fürdő! Van benti medence, kinti medence... tó melletti medence... melegvizes medence... bugyborékos medence... csudaszép füves strand... homokos plázs... És a parton még egy kilátó is van!
Ismerkedésnek nagyon jó volt egy a pár órácska. Remélem, hogy egyszer még eljutok még, talán hosszabb időre is.