2014. július 12., szombat

Ajka - Kristály fürdő

Kristály strandfürdő
Talán még emlékszel az ajkai kemping leírásomra. Nem? Akkor KLIKK IDE és elolvashatod. Szóval itt már említettem, hogy a kemping az ajkai standfürdő mellett található.... szinte közvetlen mellette. Mivel a többnapos kirándulásunk során a gonosz esőfelhőket újra napos idő váltotta fel, és a várnézések során kifáradtunk és meg is izzadtunk, ezért úgy gondoltam, hogy esti levezetőnek megnézhetnénk azt a Kristály fürdőt.

Kemping ide, kemping oda.. a vendégeknek is strandolóként kell megközelíteni a fürdőt. Úgyhogy a bejáraton keresztül mi is megnéztük, hogy milyen fürdő nőtt erre. Ha szeretnél még több információt, pl, hogy pontosan hol van, hogy lehet megközelíteni, milyen belépő árak vannak és persze, hogy milyen medencék és szolgáltatások, akkor a Kristály fürdő honlapján KLIKK IDE mindent megtalálsz... még a kemping dolgait is!
A jegyvásárlás után, mert hogy késő délután is kellett még jegyet venni, még a kempingeseknek is.... (de nem volt annyira vészes a belépőjegy, még a teljes árú sem) ....a barna tetejű épületeknél jöttünk be. Mint látod mindjárt szép nagy zöld terület várja a vendégeket.

Előre felé pedig a csúszdák jelzik, hogy a medencék is közel vannak. Úgy tűnik, hogy a modern újabb kivitelezésű fürdőkben a csúszdák központi szerepet kapnak. S bár én annyira nem csipázom a csúszdát, de tény és való, hogy valahol ez a jó fürdő ismérve. Csúszda nélkül nem strand a strand, és pláne nem élményfürdő. Hisz akkor mi nyújtaná már az élményt? A csak buborékos és bugyborékolós medencék önmagukban már nem elégségesek. Úgyhogy csúszda kell... amennyit csak szerkezetileg az adott helyre fel lehet építeni. Itt három is van és gondolom nem csak a gyerekek, hanem a felnőttek örömére is.

És úgy gondolom,  hogy egész jó , hogy a csúszdák ilyen közel vannak a többi medencéhez, és így nem több tíz méterekkel. távolabb a család többi tagjától kell az embernek azt használni, hanem mindjárt ott vannak mellette a többi medencék is.
És valóban... a medencék.. van pár belőlük és nem is akár milyenek. Mindjárt az első is tartalmaz bugyborékos elemeket több helyen is. És nem is kicsi!
Jóóó nagy... itt aztán lehet pancsizni...

Emellett volt még egy nagyobb élménymedence vízsodronnyal is.

Közvetlen mellette meg még egy jakuzzi is!
És még egy gyerekmedence is akadt...
A hideg mély-vizes medencékről nem is beszélve....

És mindez kint! Bár ha jól látom a képeken, akkor van egy fedett rész is egy medencével.
Ehhez persze kell az igazi jó idő is. Bár ezen a napon már elég meleg volt, de az igazi hűsítő pancsihoz nem elég meleg. Nem is voltak sokan a fürdőben. Mi is épp hogy csak megmártóztunk a nagy medencében és a jakuzziban. Egyik vize sem volt az az igazi kellemesen meleg, az a már majdnem hogy forró, amiben jól lehet párolódni. És mivel már a nap sem tűzött olyan kellemesen melegítően, ezért elég hamar fázni kezdtünk még az állítólagos 28-30°C-os vízben is. A hideg mély-vizű medencékre egyáltalán igényt sem tartottunk.
Kár, hogy nem volt melegebb.... akkor ázhattunk volna többet is és tovább is. Így viszont csak a zuhanyzó igazán meleg és forró vize enyhítette szomorkodásunkat és melegítette fel enyhén kihűlt testünket. Végül is az éjszakai sátorban alvásra fel kellett készülnünk. Az előző napokból ítélve nem lehetett tudni, hogy mi vár ránk.

Azt kell hogy mondjam, hogy annak ellenére, hogy nem tudtuk a fürdő adta lehetőségeket kihasználni és kiélvezni, nem is olyan rossz ez a fürdő. És annak ellenére, hogy fedett élménymedencés résszel nem büszkélkedhet, a strand része kellemes és jól kialakított. Kellemes kisvárosi fürdőhely, környékbelieknek és átutazóknak is.