2014. június 23., hétfő

Zirc, Kardosrét - Csalogány kemping

Csalogány kemping

A 2014-es Bakonyi-túranapokhoz találtam ezt a kempinget a neten. Valami furcsa okból kifolyólag a többszöri hosszas keresés után sem szúrt szemet, hogy Zircen vagy környékén egy másik kemping is van, a Cuha-kemping (már ha tényleg van, mert valahogy még most sem egyértelmű számomra) Mindegy, az égiek azt akarták, hogy arra a két éjszakára itt szálljunk meg.

A cím : Zirc , Kardosrét, Győri u. 16. A GPS-nek ezt kell keresnie. De eltéveszteni sem lehet, mert ha Zircről Csesznek irányában halad az ember, akkor szinte Zirc határa után már is Kardosréten van (ami olyan mint egy falucska). És ahogy azt is elhagynánk, a végén a jobb oldalon kapásból észre lehet venni a Csalogány éttermet. Ez is a kemping része, bár igazából ez ténylegesen a kemping területén kívül van.  De itt kell bemenni egyeztetni, a kulcsokért (ha kell) és persze fizetni is. JA! és ha nem lenne kajád, akkor itt kapásból lehet finom meleg ételt enni. (Bár mi nem ettünk itt, de a berendezésből és a bácsi, néni korából ítélve több mint valószínű, hogy nagyon finom házias ételeket készítenek.)
Szóval az étterem melletti telken található a kemping, lásd első kép.
A kempinget, ahogy az éttermet is az idős pár vezeti. Nagyon kedvesek, megértőek és vendégszeretők! És ez szerintem manapság nagyon ritka.

Ez pedig már a kemping a másik oldalról. Látod a kitaposott út végén a fehér kis pontot, no ott lehetett bejönni. Szép nagy zöld terület. Bár nem a legnívósabb talaj és fű, de van... éltünk meg ennél rosszabbat is. És még fák is vannak... hol fásabb, hol nyitottabb részek váltakoznak.
És hogy miért jöttünk be ilyen messzire a kaputól, amikor láthatóan senki sincs? Hát ezért... mert hogy ezen a végén van az az enyhén szocos beütésű épület, amiben a vizes blokk és a konyha található. Hát igen... ez az egy... és a legvégén. De legalább van! és működött is! (Tudod... láttunk ennél rosszabbat..) Amúgy, ha jól emlékszem, akkor vannak áramelosztó helyek is, de mi arra nem szoktunk igényt tartani, úgyhogy ez ügyben nem tudok nyilatkozni.
Úgyhogy ki is szemeltük a helyet, ahova villámgyorsan felállítottam a szuperhightech sátrunkat. Egy fa tövét választottuk, hátha esni fog az eső (és ha nem olvastad volna a teljes Bakonyi-túranapos beszámolót... hát esett is)
Szóval oda ütöttük le a sátrunk. És mivel senki nem volt az egész kempingben, csak mi, ezért a szuzi is ott és úgy állt, ahogy nem szégyellt.
Innen ennyire közel volt a vizes blokk. Szóval kényelmesen berendezkedtünk. Ahogy körbenéztünk találtunk két tűzrakó helyet, abszolút sütögetés-barát módon kialakítva. Még filóztunk is, hogy lehet, hogy majd igénybe vesszük, ha nem lesz mit vacsizni. De ahogy az étterembe nem jutottunk el, úgy a kinti sütögetést sem tudtuk kipróbálni.
És hogy milyen is volt a vizes blokk? Hát... egy kicsit olyan szocos időkből való, DE tiszta és karbantartott! Teljesen korrekt volt, és a bácsi még arról is gondoskodott, hogy legyen melegvíz (első nap még azt is megkérdezte, hogy a túráról mikor érkezünk meg, hogy addigra biztos, hogy legyen már melegvíz)
Szóval rendben volt, ahogy a WC is!
Ahogy az ajtón beléptünk ez a tér, a WC-ajtós tér volt található, és innen balra nyitott tér megoldással a fürdő is azonnal megközelíthető volt.
És hogy a konyha? Hát igen... az volt a leggyengébb láncszem a kempingben. Gondolom arra építettek, hogy aki némileg igényesebb az étkezésére, az úgyis előbb betalál az étterembe, mint sem hogy megvárja, hogy a meleg víz elérjen a konyha mosogatócsapjába (egy kicsit sokáig tartott, addigra már a hideg víz is megtette a dolgát).
No meg nem volt asztal...pult is az a minimális. Széket sem kellett nagyon keresni, az ott a miénk amit vittünk, úgyhogy ne nézd.  És látod, hogy nem látod, hogy hűtő lenne. De a használatra teljesen alkalmatlan sütő-főző berendezés némileg szolgált hűtőszekrény funkciókkal, mivel másra nem igazán volt jó. Viszont... látod, hogy ott a mikor, amit a bácsi csak nekünk lehozott, hogy meg tudjuk melegíteni a maradék kajánkat. Úgyhogy amennyire felszereletlen és alkalmatlan volt a konyha, annyira jószándékúak voltak a vendéglátó tulajok.
Nos, ... tudjuk, hogy egy kempingtől soha nem szabad egy 5-csillagos hotel szintjét elvárni. Azt mondanám, hogy ez egy amolyan kellemes fapados kemping (kemping viszonylatban). Az ár-érték-szolgáltatás arány az igazságérzetemnek is megfelelő volt. Vagyis elég olcsó volt, de érthető is hogy miért (előbb utóbb majd olvashatsz olyanról, hogy sokkal több pénzért még ennyit se kaptunk).  A tulaj néni és bácsi pedig nagyon rendes és kedves módon fogadott minket és segítette ottlétünket.

Szóval ha nem ragaszkodsz a túlzott kényelemhez, könnyen feltalálod magad, és legalább olyan kevés időt töltesz a szálláshelyen mint mi, akkor kempinges éjszakai szálláshelyként ajánlom Neked is a Csalogány kempinget Zirc mellett.