2012. július 8., vasárnap

Siófok városnézés

2012-es pár napos balatoni nyaralásunk első napján sétáltunk egyet Siófokon. Olyan rég jártunk a város központban, kíváncsi voltam, hogy a felújítások után milyen is lett.
Hamar kiderült és a szállásadó ismerősünk is mondta, hogy elég húzós parkolódíjak vannak a városban. Így hát meg se próbáltunk a központban megállni. Egy kicsit kijjebb, ahol az ismerős is tanácsolta, ingyen leraktuk a kocsit és onnan elindulva sétáltunk egy nagyot.
Sétánk során először a vasút- és buszvégállomás került utunkba.

Szép nagy parkocska van előtte... szökőkúttal...
... szobrokkal...
...kicsit távolabb egy pavilonnal, ami alatt egy újabb szobor-remekmű.
A pavilont elhagyván tovább sétáltunk amerre a járda is vitt minket.
A templomot tekintettük meg.... de csak kívülről. Esélytelen volt, hogy belülről bármit is láthassunk. És a fákkal is úgy körbe volt bástyázva... hogy csak így a távolból szemlélhettük.

Viszont ezt a szobor/emlékművet és egyben szökőkutat annál jobban szemügyre tudtuk venni.

A városban lépte nyomon szobrokba botlottunk.
Ez a szobor csoport kifejezetten tettszett. A templom mögött, eldugottnak tűnő helyen találtunk rá.
Üdülő városként gondolnak a hőségben szenvedőkre is. :)
És lám... egy kis utcából... de kijutottunk a főtérre.
Siófok egyik jelképe. A város központjában álló víztorony. És nem csak víztorony, hanem egyben kilátó is! Fel lehet menni a tetejére és körbe lehet nézni. Ottjártunkkor ez elmaradt, de talán majd legközelebb.
Nagyon szépen megcsinálták a városközpontot. Az autóforgalmat kitiltották, az átvezető autóutakat felszámolták. Még emlékszem, hogy régen volt amikor itt mentünk keresztül autóval. Hát most már ez nem így van. Egy hatalmas nagy tér lett az egész városközpont.

S nem csak szép nagy terek, hanem szökőkutak...
...érdekes, de látványos szobor kompozíciókkal vegyítve.
Kicsivel odébb, a Kálmán Imre Kulturális Központ előtt egy kisebb 'szoborkiállítást' találtunk!
Ilyen szép teret ennyi szoborral még nem láttam!

Olyan szépek és különlegesek, hogy szinte mindegyikkel fotózkodni akar az ember.

Tök jó! Már csak ezért is megéri bemenni és sétálni egyet Siófok központjában.
Egyébként ha érdekel, hogy ennek a városnak a rengeteg sok szobrait hogy hívják és melyik ki készítette, akkor ajánlom figyelmedbe a város honlapját, és azon is ezt az oldalt KLIKK IDE.
A központban bementünk az ott található plázába is. Egy kicsit csalódás volt, mert eléggé kihaltnak tűnt. Szerettünk volna enni valamit, de az emeleten található étkező részen alig voltak kajáldák, és vagy nem voltak nyitva, vagy nem volt elég szimpi.
De azt tudom, hogy végül nem ettünk semmit, hanem inkább beültünk a fedett, de mégis nyitott italozóba, és ittunk egy hideget ebben a kukahőségben. Elég nagy korlátok óvtak attól, hogy leessünk. A réseken keresztül viszont ezt lehetett látni:
Majd úgy döntöttünk, hogy lemegyünk a partra. Emlékeim szerint arra is volt parkosított rész, úgyhogy gondoltam, hogy sétálhatnánk arra is egyet. Valahogy el is jutottunk a Jókai park bejáratához.
Egy kis séta....
... és már bele is botlottunk egy fagyisba. Nem nagy meglepetés, hogy a part tele van ilyenekkel... inkább csak a gombóc méretén lepődtünk meg. Hatalmas adag fagyit adtak.
Így hát fagyival a kezünkben.. a parthoz egyre közelebb jutottunk.
S úgy tűnt, hogy pont jókor érkeztünk... megcsodálhattuk a naplementét!
Nagyon szép volt a Balaton-part a naplementében.
Elsétáltunk egészen a mólóig. Mivel még nem volt igazán sötét gondoltuk megnézzük a hajókat.
No meg a vízen úszkáló madarakat....
Errefelé a jószívű turistáknak köszönhetően eléggé kezesbárányok a hattyúk és a kacsák is.
Hát nem gyönyörű?!?!

Azt hiszem, hogy nagy szerencsénk volt, hogy pont ekkor értünk a partra. Ennél szebben nem is végződhetett volna a sétánk.
Megnéztük még a zsilipet....
... meg egy-két szobor akadt még, egyesek szökőkúttal párosítva. Ez a város tényleg tele van szobrokkal. Talán lehetne Siófok a 'szobrok városa' is.
Innen már kicsit hatékonyabba szedtük a lábunk a kocsihoz visszafelé. A visszafelé út általában már kevésbé érdekes és sokkal gyorsabban meg is van. Így is ránk sötétedett. De jó kis délután volt. Élveztem ezt a Siófoki sétát, még ha nem is láttunk mindent.
S ha erre járnál nyaralni, akkor ne csak a vizet élvezd, hanem fedezd fel Siófok szépségeit is!