Élménytérképem !!!

2012. július 10., kedd

Balatonszárszó - Krokodil Zoo

Balatonszárszó - Krokodil Zoo

A 2012-es balatoni pár napos nyaralásunkkor szerettem volna megnézni a Krokodil-Zoo-t. Valahogy a neten láttam, és a reklámok meg az információk egy időben futottak össze, így hát úgy éreztem, hogy ez biztos egy fantasztikus dolog, amit látnom kell, főleg, hogy én szeretem a krokodilokat. Osztottam-szoroztam terveztem és az egyik napon el is jutottunk oda.
Előre megnéztem mindent, hogy hol is található. De Balatonszárszón már kezdtem aggódni, hogy merre is lehet az a Zoo, mert már kezdtünk szinte kiérni a városból. De aztán a tábla a község végén csak segített. Elég furcsa egy helyen volt, de a lényeg, hogy megtaláltuk. Ezt az épületet kell keresni a következő cím alatt: 8624 Balatonszárszó, Szemesi út 5. :
Elsőre nehéz volt elképzeli, hogy itt van az állatkert, ahhoz túl furcsa volt az épület. De hát itt állt a tábla és mintha mások is befelé mentek volna. Az ajtón meg ott is volt az információs tábla... minden egyéb tudnivalóval... mint pl. a jegyárak.  Hm... Hát egy kicsit nyeltem is egy nagyot, mert elég húzós volt a belépőjegy ára. Viszont mivel ilyet még nem láttam, ezért a kíváncsiságom meggyőzte a józan paraszti eszemet, hogy megéri bemenni és megnézni, hogy mi van ott bent. És milyen jól tettük!
Időközben azért sok minden változhat és változott is!

2016-os HÍREK! Lásd a honlapot KLIKK IDE ! A Krokodil-Zoo lényege, a krokodilok nem láthatóak többé! Sajnálatos, mert ez egy nem mindennapi állatkert volt, amiért megérte bemenni és körülnézni. Ma már csak teknősöket mutatnak. Remélem, hogy lesz lehetőségem egyszer majd azt is megnézni. Addig pedig megmutatom, hogy mi milyennek láttuk a krokodil állatkertet.
Minden szükséges információ, mint az elérhetőségek, a nyitvatartás, és a kulturálódott árak a fenti linken megtekinthetőek!

Szóval... miután megváltottuk a méregdrága jegyünket mentünk is egyre beljebb körülnézni. Az elején csak nagyobb terráriumokat láttunk. Gyíkok, gekkok, leguánok....
...faágakon csúszó-mászók.
Kis kígyó és óriás, csíkos, foltos és egyéb más.
Már kezdetem kételkedni, hogy itt krokodilok is lesznek. Vagy ha lesznek is, akkor lehet hogy csak egy, vagy kettő. De aztán egy jóval nagyobb térben - szinte már csarnok volt -  ketrec ketrecet ért. És íme... a krokodilok, kajmánok, aligátorok... 
Volt amelyikben mintha semmi se lett volna, olyan jól használták rejtőzködő képességüket. De volt amelyikben egész jól lehetett látni a krokodil-féle állatokat. Épp elől voltak, úszkáltak....
...vagy csak kővé merevedve néztek ki a fejükből.
...sarokban lustálkodtak...
.. vagy épp elterülve meg se mozdultak.
Hát ezek az állatok nem a virgonc viselkedésükről híresek. Sokáig kellett szugerálni őket, mire megmozdultak.
De aki kitartó és türelmes, az láthatja ezeket a különleges szépségű állatokat mozogni is :)

Elég sok 'krokodil-szoba' volt. Nem is gondoltam volna, hogy itt ennyi krokodil lesz. 
Bent már örültem, hogy mégiscsak bejöttünk, mert ilyen állatkertet még tényleg nem láttam. Ahogy ennyi krokodilt sem egy helyen. (Kár, hogy ezt ma már - 2016- senki sem láthatja ilyen formában)

S mint kiderült egy magángyűjteményt láttunk. Jó pár krokodilt tartott az ember, akit láttunk is ott a helyszínen.... takarította a ketreceket, etette az állatokat. Egy srác volt még a tulajon kívül, aki segített neki. Ő még relatíve beszédes volt, nem úgy mint a krokodilok gazdája. Talán tényleg van abban valami hogy az állat olyan mint gazdája, és a fordítva.
Úgyhogy beszélgetés révén nem igazán lettünk okosak. De legalább szép nagy és színes táblák informáltak a krokodilok fajtáiról, szokásiról és mindenről amit tudni illik.
Ő volt a kedvencem, nagy is volt, színes is volt, jól lehetett látni, és néha még meg is moccant :)
A krokodilokon kívül teknősök is voltak.... egy-kettő bent is.
És egy szép nagy kint is. Persze cirókázni csak óvatosan lehetett, mert hogy azért ezek is félelmetes fenevadak és harapnak, amit csak érnek. És mi se szerettünk volna egy újjal kevesebbel hazatérni.
Úgyhogy inkább csak klikkeltem...


Az udvarban pedig ez a szép fából készült krokodil remekmű.
A látogatásunk megkoronázásaként egy képet ezzel is :) Tök jó volt! Nagyon örültem, hogy ezt is láthattam.

És most írnám.... hogy nézd meg Te is. De sajnálom, hogy ma már ezek az állatok nem láthatóak és az állatkert elveszítette 'Krokodil-Zoo' lényegét. Ennek ellenére... a teknősök is biztos aranyosak... úgyhogy...

 Járd meg! Nézd meg! Éld meg Te is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése